Whole 30 dag xx

Idag skulle vara min första dag på whole 30-utmaningen. Men när jag vaknade med ont i halsen så bestämde jag mej för att min utmaning startar den dag jag känner mej frisk och går ut på morgonpromenad igen. Så jäkla oinspirerande att bli sjuk nu! Blä!
Ingen promenad idag alltså, till frukost unnade jag mej en ordentlig frukost som belöning för detoxen samt att jag tyckte synd om mej själv. Åt en korv med stekt ägg, champinjoner, lök och broccoli. Till det fick jag min ”riktiga” smoothie som jag brukar dricka, samt en stor kopp kaffe. Den godaste på länge!
Vidare hängde jag i soffan hela dagen med en sprayflaska med kolodialt silver som jag duschade svalget med jämna mellanrum. Hoppas skiten går över snart.
Till middag fick jag lite uppstekt kyckling, broccoli, surkål och majonnäs (som var supergod). Idag fick jag till och med efterrätt… Tyckte jag var värd den efter min väl genomföra detox samt att jag tyckte synd om mej själv eftersom jag blivit sjuk. (Samma motivering till korv-frukosten ser jag nu)
Under helgerna har jag ätit alldeles för mycket frukt, det har verkligen varit mitt godis. Därför vill jag inte äta frukt ett tag framöver då jag vill avvänja mej den.
Men när jag hittade ekologisk ananas, kände jag att den nästan ropade på mej. Den har legat här hemma i några dagar nu och väntat på att bli mogen och idag var den färdig. Vilken timeing att den blev mogen precis när jag var värd den. Tog några bitar tillsammans med kokosmjölk och kokoschips. Resten fryser jag in och unnar mej när min whole 30 är slut.
Har druckit två koppar echinachea-te också. okej dag, men lite lågt vätskeintag idag.

20140107-040939.jpg

20140107-041005.jpg

20140107-040952.jpg

Kommentera

