Inge whole 30 än

Uch vilken hemsk dag!
Började med chiapudding toppat med hallon och kokos. Sen fick jag en sked cashewsmör. Redan där ringde varningsklockan…
Till middag gjorde jag precis samma som igår.
Sen gick det illa. Åt en bit moccakaka (paleo vänlig) som efterrätt, men det var både nötter och banan i den. Så jag fortsatte i det spåret och åt en clementin, det som fanns kvar i cashewsmörsburken, tre chokladdoppade mandlar (eko), rostade kanelmandlar (se bild) plus en näve mandlar till samt två bitar eko choklad. Ångrar mej nu att jag åt chokladen, även om den är ekologisk och mörk innehåller den ju lite socker, och jag vill inte ha det i min kropp. Får hoppas att skiten åker ur fort. Gärna i samband med denna jäkla förkylning.
Känns som jag måste komma på bättre belöningar än mat. Fokusera på nåt annat när jag känner att suget kommer. Tog ett fotbad ikväll, tror att det skulle kunna vara en belöning, att ta hand om mej själv på olika sätt. Typ fila och måla naglarna, ta en tur med bilen, ta en tur med kameran, träna (när jag är frisk då så klart) spela gitarr/piano, ringa en vän, fotbad, vanligt bad, saltscrub. Ja alltså sånna saker som får en att tänka på nåt annat.
Mm, allt jag ätit idag förutom den förbannade chokladen har ju vari whole 30.. Men som sagt tänker jag börja ”på riktigt” på måndag när jag förhoppningsvis är frisk.
Nu blir det svårt att hålla mej från nötter tills dess, men jag ska fanimej klara det. Enough!

20140110-002333.jpg

20140110-002345.jpg

Kommentera

