Ytterligare en mellandag

Jepp, fortfarande snuvig och hostig.
Till frukost åt jag kokosgröt med egengjord äppelmos och kokoschips. Riktigt gott. Mamma hade bakat fröknäcke och lämnat ost och smör framme… Blev riktigt sugen på en ostmacka, men höll mej från hennes 17%-iga äckelost. Tog fram lite cheddar ur frysen och tog smör och den på mitt bröd istället. Oj vad gott, njöt varenda tugga.
Höll mej från fika och efterrätt på frukosten. Haha efterrätt till frukost, är jag dum eller? Det ska inte ens finnas som alternativ att äta det. Inte ens på helgerna! Come on!
Till middag blev det grillade kycklingvingar med ratatouie, sallad och kokt broccoli. Kycklingvingarna blev kanongoda! Till efterrätt kaffe och mockatårta. Hade alltså hållit mej ifrån nötter ända fram tills dess.
Till kvällsmums fick jag rostade kakaomandlar. Supergott, men samtidigt vill jag egentligen inte äta mandel då de skapar ett sug.
Slut på detta unnande på måndag. Då kommer även minusgraderna… -20, ser inte fram emot de dagliga morgonpromenaderna jag planerat in…

20140110-220726.jpg

20140110-220737.jpg

20140110-220748.jpg

20140110-220758.jpg

Kommentera

