Hostinsomania

Whole 30 och rutakuten dag 1

Vilken kaos-natt jag hade alltså.
Ett av mina löften var att försöka sova bättre, dvs släcka lampan klockan 22.
Igår var jag ganska duktig och släckte lampan strax innan 23, somnade på en gång. Men sedan vaknade jag klockan två av att jag hostade. Försökte somna men var konstig i halsen, så jag bestämde mej för att gå ner och ta en kopp te.
Sagt och gjort och sedan gick jag upp igen för att försöka sova. Det gick inte, klockan tickade, och tickade. Tillslut klev pappa upp för att fara på jobbet, jag gick och la mej i soffan och tog ännu en kopp te.
Laddade hem en podcast och satte igång, somnade till slut vid halv åtta men sov såklart bort hela dagen. Vaknade 15, så det blev ju åtta timmar i alla fall, men dygnsrytmen är ju helt rubbad nu då tyvärr.
Tänkte att jag skulle fasta hela dagen idag, men gjorde en smoothie som jag åt vid 16 ungefär. I den hade jag: broccoli, grönkål, spenat, citron, äppelcidervinäger, kokosmjölk, kokosolja, kokosvatten, ingefära, kanel, nypon/nässel-pulver, backtimjan och blåbär. Blev inte jättegod, har slut på ett av mina smoothiepulver och det gör ganska mycket för smaken. Dessutom hade jag i lite för mycket äppelcidervinäger så den smaken kom igenom, får komma ihåg det tills imorgon.
Till middag blev det rester, en halv timjansbiff och en bit lax med spenat. Plus sallad med avocado, gurka, sallad och tomat.
Kaffe och nån näve kokosflingor.
Okej dag ändå, önskar att jag kunnat sova klokt dock. Känns som att bara jag får hosta klart kommer denna förkylning vara över sen. Bestämmer så i alla fall!

Sömn 1/5
Träning 1/5
Kost 4/5

20140114-003742.jpg

20140114-003752.jpg

Kommentera

