Mina favoriter bland svenska paleobloggar

Att hitta inspiration på olika bloggar är bland det bästa jag vet.
I menyn här till höger har jag samlat mina favoriter bland svenska paleobloggar. Det finns säkert massor av fler bra bloggar, har ni några fler tips får ni jättegärna kommentera med fler bra bloggar.
Här är alltså de jag tipsar om:

Birgitta Höglund
Birgitta Höglund är en LCHF-profil som i många år drev en superbra LCHF-blogg. På senare tiden lutade de flesta recepten åt paleo och nu har hon precis startat en renodlad paleoblogg. Denna tror jag kommer bli en stor favorit, även om det just nu inte finns så många recept. Birgittas gamla blogg innehåller många gobitar den med, så där kan man gå in och söka.

Under vårt tak
Under vårt tak är en blogg som drivs av Jenny & Magnus. De är flitiga bloggare, har smarta kategorier, finns också jättebra hjälp om man är ny på det här med paleo och vill börja. (te.x basvaror, hur man kan handla efter säsong, recepten samlade på en och samma sida). Recepten är superlätta att följa och har oftast steg för steg bilder. Finns många godbitar där! De är även jätteduktiga att svara på kommentarer, så undrar du något om recepten, tveka inte att fråga så får du med största sannolikhet svar inom kort.

Cecilia Folkesson
Cecilia Folkesson är kostrådgivare som också hållit på med LCHF i många år, men som också kommit allt närmre paleo på senaste. Det är Cecilia som dragit igång Rutakuten som jag ju deltar i denna omgång. Hon har en webshop med superfina tygkassar som väcker stort ha-begär. Mycket bra recepttips och mycket information (te.x varför man ska köpa ekologiska citroner)

Emma Karlsson
Emma Karlsson är en superskön tjej med så härlig attityd att hennes norrländska ursprung går rakt genom dataskärmen. Hennes storsatsning och framsteg inom crossfit är superinspirerande att följa. Hennes recept på ägglatte har tagit mej med storm.

Emma Stawås
Emma Stawås är en fd fotomodell och elitsimmare som numer tränar crossfit och är en riktig räv i köket! Hon lagar mycket desserter och snacks, allt självklart paleo eller ”rent”. Men delar även med sej av vanliga recept också. Är man förstagångsbeställare från iHerb är hennes guide helt oumbärlig!

Annika Sjöö
Annika Sjöö kanske du känner igen från Let’s Dance? Hon har letat runt bland olika kostformer men hamnade tillslut i paleo. Man får följa med i Annikas vardag, och hon är jätteduktig på att fota och lägga ut sina träningspass. Jag brukar använda hennes pass och försöka anpassa dem så jag kan göra de här hemma i mitt gym.

Så, det var lite om mina favoriter, vilka har jag missat? Har du en egen paleoblogg? Kommentera! Jag vill läsa allt, allt, allt! 🙂

5 thoughts on “Mina favoriter bland svenska paleobloggar

  1. Hej Lina. Tack för dina fina ord och länkningar till mina bloggar. Fyller på med två recept om dagen nu i början på paleobloggen, så där finns snart ett stort receptarkiv att ösa ur 🙂
    Kram från Alanya./ Birgitta

Kommentera

