Finbesök

Whole 30 och rutakuten dag 3

Sov som en kratta i natt igen. Måste vara fullmånen som spökar! Irriterande!
Somnade 01:30 och vaknade igen 03. Somnade inte om igen förrän 07:30 och klev upp kl 13 idag. Tur att jag inte hade nåt inbokat idag. Hoppas på bättre sömn i natt.
Bröt fastan klockan 13 då med min smoothie och en kopp ägglatte.
Gick ut en sväng idag och skottade lite, kändes lagom jobbigt med tanke på att jag inte är 100% frisk än. Skönt att komma ut en sväng, dessa sjukdagar har jag mest varit inne och eldat i kaminen. Det är ju skönt iofs, men när man är inne på andra veckan som sjuk börjar det krypa i bena. Viktigt nu när jag väl börjar träna igen att mjukstarta. Åh vad jag längtar till skidspåret! Kommer bli superhärligt!
Till middag hade vi kusin på besök, vi åker ju bort i helgen, så jag försökte tillreda så mycket grönsaker som möjligt så de inte ska bli dåliga. Tinade kycklinglårfileer med skinn från Bosarp och kryddade dessa och stekte färdigt i ugnen. Så skönt att sticka i en termometer och köra klart istället för att de blir torra och tråkiga i stekpannan…
Till kycklingen gjorde jag alltså en matig sallad med vinägrett på allt jag hittade i kylen, fräste champinjoner i vitlök, kokade blomkål och broccoli samt rostade lite pumpakärnor. Väldigt gott blev det, och jag orkade inte ens all kyckling på tallriken.
Efter middagen drack vi en kopp te med backtimjan från Island. Exotiskt, och mycket gott!
Sömn: 01:30-03:00, 07:30-13:00
Kost 5/5
Träning 4/5

20140115-211644.jpg

20140115-211659.jpg

20140115-211708.jpg

Kommentera

