Skidpremiär

Dagen började med en promenad, sedan en supergod smoothie med massor av hallon och lite blåbär. Toppade med kokoschips och några gojibär.
For till Hallen och körde två varv (á 2,5km) i spåret samt två intervallryck i mördarbacken. Lite för mjukt i spåret och lite dåligt glid tyckte jag det var. Men det kan lika gärna vara att jag är ovan. Blev lite för många stopp, bra att köra intervaller i och för sig, men önskar att jag pushat lite hårdare.
Kom hem och gjorde i ordning lite stekta champinjoner med ägg, samt surkål blandat med majonnäs och några tomater till.
Till middag hade jag tinat lax och bad pappa röka den i vår alspånsrök. I somras när jag fick napp ville jag röka den, men då hade själva brännaren rostat sönder. Vi beställde en ny, men sen dess har det stått oanvänt. Men idag körde vi rökstuga nere i fjöset! Oj så bra det blev, skulle vara kul och prova röka lite kött också.
Till laxen gjorde jag en spenatpaj (alltså samma recept som min lax och spenatpaj fast laxen på sidan om). En god och krispig sallad samt lite majonnäs. Det blev så himla gott! Och det bästa av allt; vi rökte över 1 kg lax så nu finns det massor i frysen.
Imorgon är det vilodag samt fasta. Blir vatten, saltvatten, citronvatten kaffe och te fram till middagen.
Efter träningen igår kväll tog jag ett riktigt varmt bad. Var alldeles slut när jag klev ur och trodde jag skulle slockna på en gång när jag la mej i sängen kl 22. Men icke! Låg och vred och vände på mej ända fram till 01:30 då jag äntligen somnade. Konstigt att jag inte somnade med en gång…
Sömn 01:30-10
Träning 4/5
Kost 5/5

20140130-203037.jpg

20140130-203123.jpg

20140130-203135.jpg

20140130-203146.jpg

Kommentera

