Vårväder

Men tjohoooo vilken fantastiskt vårväder det var idag! Solen sken och 2 grader varmt. Tog mej ut på min morgonrunda med både granne och hund som sällskap. Hade tagit på mej broddarna (samt kommit på ett asbra sätt att fästa dom på, se bild) men plockade av mej dom efter ett tag då det faktiskt inte var halt idag.
När jag kom in gjorde jag smoothie och kaffedrink, idag fick kaffet en dust av kakao. supergott!
For till spåret och körde tre varv. Började med ett varv i lugnt tempo som uppvärmning, såg till att hålla en jämn fart så jag skulle orka hela varvet runt utan att stanna. Vid andra varvet höjde jag tempot och hade givna ställen uppe på krön där jag stannade och vilade. Likadant på tredje varvet fast jag orkade inte ta i lika mycket som på andra. Avslutade med tre backintervaller. Det är faktiskt kul att klättra upp för backen bara man känner att man har rätt teknik. Men slappnar man av eller snubblar till känns det hopplöst att starta igen. Ska bli kul att bli bättre på att klättra så jag kan orka hela vägen. Hade skrivit att jag ska köra fyra varv på onsdag i spåret men tror att tre varv är ett ganska bra upplägg just nu tills jag fått bättre kondition. Tänker köra på detta upplägg med tre varv ett tag framöver så får vi se om det blir aktuellt att utöka med fler varv. Det går ju att lägga på fler backintervaller när jag känner mej redo för det i alla fall, så får vi se så småningom hur jag känner inför att köra längre pass också.
När jag kom hem tog jag och fikade en halv avocado med majonnäs och pumpakärnor på.
Till middag hittade jag lite lammkorv i kylen. Gjorde någon slags frittata med broccoli, blomkål, lök och champinjoner och åt med en grönsallad.
GRYM dag!
Sömn 00:30-10
Träning 4/5
Kost 5/5

20140203-201237.jpg

20140203-201251.jpg

20140203-201314.jpg

20140203-201328.jpg

Kommentera

