Skidåkning och god middag

Idag vaknade jag av att min kompis knackade på dörren och undrade om jag ville med på en sparktur, och det ville jag ju såklart! Sparkade vanliga morgonrundan men en bit till och gick nästan hela vägen tillbaka. Kom in och satte mej och pluggade en stund innan jag gjorde i ordning smoothien och kaffedrinken, med samma smaksättning som igår. Top notch!
Åkte till spåret och körde ett par varv. Samma upplägg som sist, först ett jämnt och lugnt uppvärmningsvarv, sedan intervaller de två kommande varven för att avsluta med tre backintervaller. Ja, alltså andra varvet gick asbra, men på tredje började motivationen tryta och jag kände verkligen inte att jag tog i allt vad jag orkade. När det tillslut blev dags för backintervallerna var jag lagomt less och det slutade med att jag blev förbannad då jag snubblade till och tappade fart. Istället för att ta nya tag när det händer stannar jag upp då, pustar ut och blir förbannad samt att jag går lugnt uppför istället för att slutföra intervallen. Jag skulle med andra ord behöva lite mental träning alternativt en träningskompis i spåret.
Hade med mej ett kokt ägg och majonnäs som jag åt i bilen när jag var klar. Åt även en stor sked babaganoush och en kopp te när jag kom hem.
Till middag idag blev det vitlöksräkor med blomkålsris och gurksallad. Fantastiskt gott, och receptet postade jag ju förut ikväll. Fikade en skål med kokosmjölk och hallon till efterrätt då jag inte var riktigt mätt efter middagen. Hade gjort lite för lite middag, räkorna krympte ganska rejält i stekpannan… Rostade en omgång pumpakärnor som jag och pappa delade på medan vi kikade på gårdagens avsnitt av veckans brott.
Sömn 01:30-09:30
Träning 4/5
Kost 4/5

20140205-193724.jpg

20140205-193736.jpg

20140205-193753.jpg

20140205-215157.jpg

Kommentera

