Paleolinas hallon och laktritsdröm

På helgen unnar jag mej alltid något gott efter middagen. För ett tag sedan kom jag på denna goda efterrätt och jag har verkligen fastnat för denna favorit.
(När jag ska äta kokosmjölk till till exempel plättar eller efterrätt köper jag Garants kokosmjölk på 250 ml. Den är krämig och härlig direkt ur paketet, så man behöver inte vispa eller göra nåt med den utan bara hälla upp och njuta.)

20140215-224031.jpg
Paleolinas lakrits och hallondröm
0,5 dl Garant kokosmjölk
1/2 tsk vaniljpulver
1,5 tsk lakritspulver
Hallon
Kokoschips

Häll upp kokosmjölken i en skål och blanda med pulvren.
Toppa med en näve hallon och lite kokoschips.

6 thoughts on “Paleolinas hallon och laktritsdröm

  1. Ping: Butiksinventering Gävle | Paleolina

  2. Ping: Frukostar! | 6maj4juni whole30

  3. Ping: Substitut för kesella med bär! | Annika Sjöö:s hälsoblogg

  4. Hej! Härlig blogg!
    Jag undrar om du har några tips om hur man får till vispad
    kokosgrädde? Jag har försökt ett flertal gånger med allehanda tips
    som finns på olika paleo-sidor ex kylning av kokosmjölken, bunkar, vispar, prova olika märken men lyckas inte. Såg att du köper Garants kokosmjölk och att man inte behöver vispade denna. Jag har inte provat den ännu men tycker den ser mer ut som typ vaniljvisp i konsistensen på dina foton. Uppfattar att vispad kokosmjölk blir lite mer luft i och då skall bli mer lik grädde?
    Sedan har jag lite svårt att söka på olika recept och undrar om de är sorterade på något sätt och hur jag i så fall ska söka? Eller kan det bero på att jag har en Ipad och inte sitter vid datorn?
    Soliga hälsningar, Maria

    • Tack!
      Garants kokosmjölk var bra förut, men nåt har hänt med den så den är inte likadan nu. Jag brukar ställa bunke, vispar och paketet (Santa Marias extra creamy coconut milk) i frysen i ca 1h innan jag vispar. Så öppnar jag paketet med en sax och skopar ur det som lagt sej längst upp. Sedan vispar jag, då blir den oftast fluffig.
      Ja, det kan vara lite klurigt att hitta recept på min blogg. Har ju en kategori som heter recept, men där ligger allt i kronologisk ordning, ska fixa ett register så man lättare får överblick på vad jag har för olika recept.
      Tack detsamma!

  5. Ping: Bassängen- återkomsten | Paleolina

Kommentera

