Paleolinas spenatsoppa

När jag var hos farmor lagade jag denna fantastiska spenatsoppa. Den blev så himla god! Här kommer receptet

Paleolinas spenatsoppa
(4 portioner)
2 små gula lökar
2 stora vitlöksklyftor
350 g fryst finhackad spenat
6 tärningar kycklingbuljong (jag har egen kycklingbuljong som jag kokat. Använder du köpt buljong räcker det med en tärning, men läs noga på innehållsförteckningen)
2 dl vatten
3 dl kokosmjölk
1 msk kokosolja
Salt och peppar

Finhacka lökarna och stek mjuka i kokosoljan. Häll över den frusna spenaten och i med kycklingbuljong, vatten och kokosmjölk. Låt allt koka upp. Smaka av med salt och peppar. Servera med ett kokt ägg i halvor och lite god korv. Här på bilden har jag rökt bisonkorv från Jämtbison. Mums!

20140220-211702.jpg

Kommentera

