Butiksinventering Gävle

Söndag idag. Vi tog det lugnt på förmiddagen. Åt chiapudding med kanel, äpple och cashewsmör till frukost. Supergod smakkombination.
Så for vi ut till lite olika affärer, känner ju inte denna stad alls så jag ville kolla eko-utbudet i affärerna här. Matnörd som jag är tycker jag det är roligt att gå omkring och spana i olika matbutiker. Resultatet blev en välfylld matkasse med ekologisk frukt, grönt och kött och sist men inte minst; tre paket av den slutsålda och fantastiskt goda kokosmjölken.
När vi kom tillbaka gjorde jag lite fruktsallad och tog en klick av den eftertraktade kokosmjölken till.
Till middag gjorde jag lax i ugn med vitkål och spenat. Kokade broccoli till samt lite blandade grönsaker till.
Nåt jag gick bet på affärerna idag var vaniljpulver. Så när det blev dags att göra min favoritefterrätt hade jag inget vaniljpulver, så jag tog salt istället. Blev hur gott som helst, saltlakrits liksom!
Sömn 02-09
Träning 1/5
Kost 3/5

20140302-212727.jpg

2 thoughts on “Butiksinventering Gävle

  1. Skönt att se att det inte bara är jag som är en liten matnörd. Det är något speciellt med att gå och kika i mataffärer tycker jag. Speciellt hälsokostaffärer och liknande. Så mysigt på något sätt!
    Kul att få med sig en kasse hem med massa ekologiska godsaker 🙂
    /Lina

    • Hehe exakt! Speciellt kul när man kommer till en ny stad och får leta igenom dess utbud 🙂
      Tur att jag har en snäll bror som ställer upp att skjutsa runt och hänga med in på alla butiker medan jag botaniserade… 😀

Kommentera

