Lovely Shrimp and Clam Soup

Idag blir det denna fantastiskt goda soppa till middag här hemma.
Hittade ekologisk fänkål när jag var i affären sist, så då blev det givet att denna skulle lagas.

¨EMMA'S PALEO¨

IMG_7014 For English, please scroll down! Hade detta receptet uppe på på min förra blogg och många av er har frågat efter just detta receptet så jag tänkte dela med mig utav det igen till er! Om man inte har musslor hemma så går det bar med bara räkor också, blir lika gott ändå!:) Denna soppan är verkligen to die for kan jag säga! Hoppas ni alla mår bra för övrigt! 2-3 port 
  • 500 gram frysta räkor med skal
  • Några nävar ekologiska blåmusslor
  • 1 gul lök
  • 5 vitlöksklyftor
  • 2 fänkålshuvud
  • 250 gram tomatkross
  • 3 dl kokosmjölk
  • 1 msk torkad timjan
  • Örtsalt och svartpeppar
  • Kokosolja till stekning

Gör så här 

  1. Skala räkorna och lägg i en skål.
  2. Skölj musslorna och släng alla som redan är öppna eller trasiga. Om någon av musslorna är lite öppna, prova att knacka på skalet med en sked för att se om de stänger sig (släng annars).
  3. Ta…

View original post 527 fler ord

Kommentera

