Paleo-detox

Då lider Paleo Trainingchallenge mot sitt slut, och det är dags att gå tillbaka till vardagen igen. Det kommer ju inte bli så stora skillnader på min kosthållning då jag ju redan äter enligt paleo. Då jag känner att det blivit väldigt mycket frukt och paleogodsaker på senaste tänkte jag genomföra en detox.
Gjorde denna precis i början av året, och tyckte verkligen om konceptet även om smoothien inte var någon favorit direkt.
Inspiration till detoxen kommer härifrån
I korta drag handlar den om 16:8-fasta kombinderat med promenader (och mer träning om man vill) Sedan äter man en renande grön smoothie till frukost/lunch varje dag. Den innehåller äppelcidervinäger, kanel, selleri, morot, spenat. broccoli och lite andra saker (se recept i länken). Vidare äter man ångkokt broccoli med en proteinkälla till middag. Detta gör man i fyra dagar.
Det handlar även lite om att påverka sina mentala tankemönster, vilket jag inte lyckades så bra med förra gången. Detta hoppas jag ska gå bättre denna gång.
Känns som en lagom lång detox, och även om smoothien inte smakar gott någonstans pågår det ju under en överskådlig period att jag ändå känner att jag klarar av det.
Vidare äter man kokosolja, dricker renande te och lite andra saker, ni kan ju läsa själva genom länken om ni är intresserade.
I fredags var jag och handlade och lyckades hitta alla ekologiska ingredienser till smoothien!
Nu kör vi!
20140105-014939.jpg

20140105-014951.jpg

Lämna en kommentar