Pimpelfiske

Började dagen med en promenad. Vanliga rundan, fantastiskt solsken, bar mark. Härligt!
När jag kom in gjorde jag i ordning smoothie och kaffedrink. Skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Blivit mycket resande och ruckande på rutiner på senaste. Samt ett alldeles för långt träningsuppehåll. Nu ska det bli ändring på det.
Jag och pappa lastade skotern och for upp åt tjärnarna för att prova fiskelyckan. Hade med en dubbelmacka fröknäcke med smör ägg och majonnäs. Till det kaffe och en halv apelsin.
Ingen fiskelycka idag, synd då det är svårt att toppa känslan av att äta egenfångad fjällröding. Tanken har faktiskt slagit mej om jag borde ta jaktlicens, tål att tänkas på…
Egentligen hade jag tänkt åka och simma ikväll, men vi kom hem sent så det fick bli en annan gång istället.
Väl hemma blev det tacogratäng toppad med lite cheddarost (från gräsbetade kor) och aktiverade pumpakärnor till det, ångkokt blomkål/broccoli.
Tog mej ut i gymmet trots att jag saknade sällskap. Grymt! Körde ett pass med hopprep. Hade pulsklockan och körde ett gäng intervaller. Bra, men jag hade kunnat ta i lite mer. Får skylla på sällskapsavsaknandet.
När jag kom in gjorde jag en kokosvåffla. Älskar vårt våffeljärn i gjutjärn, det har många år på nacken men hoppas det håller lääääänge till.
Det blev en kokosvåffla med vispad kokosgrädde smaksatt med lakrits och vanilj toppad med hallon och kokoschips. Smaskigt värre!
Sömn 23:30-08:15
Träning 4/5
Kost 4/5
Gött å va på banan igen!

20140325-232455.jpg

Kommentera

