Never give up

Jag är besviken.
Jag kämpar och kämpar men nåt stämmer inte i min kropp. Jag går inte ner i vikt. Det borde räcka med det jag gör, men det gör det tydligen inte.

Under hösten 2012 till våren 2013 lyckades jag gå ned i vikt och var inte långt från min idealvikt, men så hände det där tråkiga (läs i min bakgrund) och snart var allt bortblåst. Under den perioden när jag lyckades minska i vikt var jag verkligen disciplinerad mot mej själv. Morgonpromenad varje dag, fasta 16:8 varje dag, träning minst tre gånger i veckan och noll tolerans till bär, frukt, nötter, socker, spannmål och rotfrukter. Åt aldrig efterrätter, drack ingen alkohol. Unnade mej knappt någonting. Det gav ju resultat, men jag hittar inte motivation igen till att upprätthålla sådan disciplin. Det känns inte heller till fullo hälsosamt att vara så hård mot mej själv. Jag vill kunna äta paleo-efterrätter på helgen, kunna ta en frukt eller en näve nötter till mellanmål, men som det ser ut nu finns det tydligen inte utrymme för det.

Jag är så himla ledsen att min kropp inte lyssnar på mej, och jag känner mej rätt så uppgiven. Jag vill inget hellre än att lyckas, men den sista pusselbiten saknas. Det är påfrestande att leva min livsstil, jag vet samtidigt att det är rätt val för mej. Att kämpa som jag gör och inte få några resultat är riktigt jobbigt mentalt. Jag har insett att jag behöver hjälp.

Jag i mitt livs form för ett år sedan, synd att man inte insåg det då.

Jag i mitt livs form för ett år sedan, synd att man inte insåg det då.

Jag ska gå till en terapeut nu och se om vi kan få rätsida på min ämnesomsättning. Vi misstänker att det är där problemet sitter, och jag hoppas verkligen att vi har rätt, för jag orkar inte kämpa resultatlöst längre.

Jag är ändå lite glad att jag får visa att det inte alltid är så lätt.
Är också glad att jag har bloggen och att ni följer med på min resa mot balans.

Gaining health through a primal lifestyle

One thought on “Never give up

  1. Äh, banga paleo (sämsta dieten nånsin?) och börja käka kolhydrater istället. Finns en kosthållning som kallas 80-10-10 vilket betyder att 80% av dagliga intaget är kolhydrater, max 10% fett och max 10% protein. Veganskt, men så mycket kolhydrater i form av frukt och stärkelse du vill, men INGET animaliskt. Underbart, visst? Tänk att vakna PIGG och ha energi till allt du vill, samtidigt som du blir frisk och smal långsiktigt? Plus att du inte kloggar igen alla artärer med allt fett..
    Prova, tror du kommer tycka om det!
    Sök på Dr. McDougall, titta på Forks over knives på Netflix bl.a!
    Tänk på att våra celler lever på glukos, så stryper du tillförseln av det kommer du lida. Nåt annat att väga in är att asiater käkat 100% ris i årtusenden, och först nu när de börjar käka som västerlänningar (kött, ägg mjölkprodukter) har de blivit feta och sjuka.
    Lycka till!

Kommentera

