Grå måndag

Vaknade upp till en gråmulen måndag och kände mej inte pepp på någonting alls. Så jag ställde i ordning Två fröknäcken, en kopp te samt ett äpple med kanel och nötsmör och tog frukost på sängen framför senaste avsnittet av Game of Thrones. Som jag längtat!
Till lunch blev ytterligare ett fröknäcke och en apelsin.
När jag var ut och hämtade posten blev jag på lite bättre humör, tidningen Äkta Mat hade kommit. Beställde prenumeration förra veckan och nu kom den! Dagen blev lite mindre grå. Enda motionen idag alltså, till postlådan och tillbaka. Känns som att imorgon kan jag inte ens skylla på vädret, dags att ta sej ut på en promenad!
Till middag grillade jag ett kycklingbröst i ugnen. Till det hade jag vitkålsröran kvar från igår, en halv tomat, grönsallad samt lite gurka. Plus godaste majonnäsen som jag idag pimpade med lite brynt vitlök. Alltså, hur gott blev inte det?

20140407-223211.jpg

Kommentera

