Mötesmåndag

När jag vaknade var jag sådär måndagspepp man bara kan vara på måndagar. När man varit alldeles för lat alldeles för länge till exempel. Därför (och tack vare Hrappur) trotsade jag skitvädret och tog jag mej ut på en morgonpromenad. Vanliga rundan på 2,5 km.
När jag kom in blev det som det brukar bli på vardagar, kaffedrink och smoothie.
Så satte jag mej ner och sökte högskola. Ändrade mej faktiskt från vad jag tänkt söka och slängde in en joker i toppen. Vi får se om det går hem. Kan ju ångra mej till och med imorgon, men just nu känns det bra.
Åkte in till stan och simmade. Första passet sedan jag blev sjuk, jag märkte faktiskt på flåset att det inte var som förut. Jag kunde vända utan problem med andningen innan, men nu blev det tight med luft varje gång jag provade vända. Kan iofs bero på att jag inte tränat voltvändningar på länge och har tappat farten? Hur som helst så crawlade jag 250m med voltvändningar som uppvärmning, sedan 2×500, avslutade med 250m lugn crawl med fokus på teknik. Simmade 50m bröstsim bara för att det var skönt innan jag klev upp. Ett bra pass som inte var för hårt så här efter sjukdom.
Åt min medhavda matlåda som bestod av lax från igår, ångkokt broccoli, selleri, en halv avocado, tomat och paprika. Lite majonnäs till det.
Hade möte med KRAV-gänget. Lätt att man börjar prata annat när vi träffas. Men det är alltid så intressanta diskussioner och erfarenhetsutbyten med detta gäng. Men vi kom fram till bra saker i alla fall.
Handlade innan jag for hem och lyckades få tag på Garant kokosmjölk. Så när jag kom hem blev det en talrik kokosmjölk, med äpple, mandel och kanel. GOTT!
GRYM DAG!
Sömn 00:30-09
Träning 5/5
Kost 5/5

20140414-212857.jpg

Kommentera

