En dag på stranden

Idag blev det minsann en morgonpromenad! Tog samma runda som jag hade sist jag var här. Den är 2,5km.
Väl hemma igen blev det frukost, chiagröt med äpple, mango, kiwi och jordgubb. Till det ett glas smoothie. Drack en kopp kaffe och åt ett fröknäcke med kokt ägg och smör efteråt.
Så gick vi till stranden. Det var nästan 2 km till den stranden vi var på idag. Så totalt har jag promenerat ca 6km idag.
Åt ett äpple och en bit morot som jag hade med mej på stranden.
När vi kom hem lagade jag middag. Ugnsgrillad kalkon, tomatsås och gratinerad sparris. Blev orolig att det skulle bli en smaklös måltid då jag ju inte har de kryddor jag är van vid hemma. Men tomatsåsen fick en fantastisk smak, hur vet jag inte. Måste vara de goda ekologiska tomaterna vi köpt.
Drack ett glas rödvin idag också, samt en chokladbit och kaffe till efterrätt.
Var faktiskt sugen på att springa ikväll, men då hade jag ju druckit vin. Får planera bättre en annan dag. Skönt med promenaderna idag i alla fall. j

20140428-000741.jpg

Kommentera

