Marknad

Började dagen med en morgonpromenad. Gjorde sedan en mango och banankräm som jag åt till frukost toppad med några färska jordgubbar och mandlar. Till det smoothien och äggmacka på fröknäcke samt kaffe.
Så gick vi på marknaden. Hittade ett grönsaksstånd med ekologiska grönsaker. Jag var i himlen. Kunde tyvärr inte köpa med mej allt jag såg eftersom jag skulle bära allting hem. Men bra nog mycket fick följa med hem.
Väl hemma åt jag en apelsin och en speciell spansk frukt vars namn jag inte kommer ihåg. Båda var hur som helst riktigt goda!
Till middag gjorde jag i ordning en god talrik med mina grönsaksfynd. Ugnsrostade morötter och uppstekt kalkon till det. Toppenmiddag!
Till kvällsfika gjorde jag fruktsallad på dendär frukten vars namn jag inte vet, samt apelsin, jordgubb och äpple. Till det vispad kokosmjölk med vanilj.
Drack ett litet glas rött vin och åt cashewnötter.

20140429-230514.jpg

Kommentera

