Oinspiration

Nu har jag skjutit upp på detta inlägg alldeles för länge. Så här är läget:
Vi kom hem från Spanien i torsdags morgon. I Spanien skötte jag kosten helt okej. Unnade mej vin, choklad och ost. Saker som jag i vardagen inte äter. Ju längre tiden gick i Spanien, desto mer unnade jag mej. Det slutade med att jag drack vin de sista fem dagarna, och det kanske inte riktigt var tanken. Om jag ska träna vill jag vara helt nykter hela dagen, därför blev det endast en träningsrunda. Inte så mycket som jag planerat med andra ord. Men morgonpromenad blev det nästan varje dag, så det var ju bra.
Dagen när vi kom hem följde jag med Lotta på gymmet i Hallen. Improviserade ihop ett pass som blev riktigt jobbigt. Under helgen har jag fortsatt att dricka vin och äta ost.
Jag märker i min kropp att jag inte mår så bra som jag brukar när jag inte äter enligt paleo. Vi behöver inte gå in närmre på det, men vi kan lugnt säga att jag skulle må bra av en detox nu.
Därför har jag bestämt att köra min 4-dagars paleo-detox från och med imorgon. Det ska bli skönt att ha klart för mej vad jag ska äta under dessa fyra dagar. (Dock kommer jag göra ett undantag på torsdag då vi får middagsgäster). Känns som en grym start inför sommaren som snart är här.
Förresten måste jag berätta att jag körde backintervaller för första gången idag. Hanna peppade mej till det, och i mina nya barfotaskor kändes det som jag flög fram uppför backen. Vi ska försöka köra backintervaller en gång i veckan från och med nu. Känns som att måndagar är en bra dag, då man är lite extra taggad att köra hårt.
Ikväll gjorde jag ett kokos/mandelsmör som jag åt på äppelskivor. Mitt sista treat inför detoxen. Ucha, ser inte fram emot smoothien imorgon. Men den gör gott, så det är värt det.
Vi hörs imorgon.
Bilden här är från frukosten idag: två kokta ägg med smör och örtsalt, samt en kopp med mitt nya favoritte; Kanel/lakrits.

20140512-221222.jpg

3 thoughts on “Oinspiration

  1. Hejsan.
    Oh en paleo-detox, de skulle ja också behöva. har du kanske tips på hur man kan gå tillväga eller vad man kan äta?
    ja är väldigt dåligt insatt i det men min kropp behöver VERLKIGEN en detox nu!
    Ha en bra dag.
    Mvh Louise

Kommentera

