Laga mat

Vilken grym dag jag har haft!
Började med morgonpromenad på 2,5 km.
Blåbärssmoothie, två kokta ägg med smör, svartpeppar och örtsalt och en kopp kanel/lakritste med en sked kokosolja. Det blev en riktig toppenfrukost det.
Mamma skulle ha gäster på lunch idag, så jag gjorde en äppelpaj, en vattenmelondrink och grönsakssoppa åt dom. Riktigt nöjda verkade dom. Och det bästa av allt var att mamma tog hand om disken! 🙂
Själv åt jag soppan som var kvar från igår till lunch. Klippte i lite lammsalami som jag hittade i frysen. Gott!
Lagade köttfärssås till middag, till den stekte jag zucchinipasta, kokade broccoli och hade grönsaker.
Sprang ner till Ångbåtsbryggan där jag mötte Lotta och vi körde ett styrkepass. 3 tabataintervaller med 6 olika styrkeövningar. Sprang hem igen och spurtade uppför Sögårsbacken. 181 hade jag i puls i toppen av backen. 4,49km blev det fram och tillbaka, höll ju ingen spurtfart i och med att det bara var uppvärmning/nervarvning men kul i alla fall att kroppen håller för lite kutning.
Fikade ett halvt äpple och lite mandelsmör som återhämtning när jag kom hem.

20140519-214106.jpg

Kommentera

