Föreläsning

Idag var en speciell dag: jag hade min första föreläsning.
Eva-Lena (som ju är en frekvent besökare här på hemmagymmet) hade bjudit in mej som föreläsare vid ett lunchmöte för ett kvinnligt företagarnätverk i Östersund.
Temat var ”ren och tillsatsfri mat”.
Jag valde att ta avstamp i evolutionen, tittade närmre på utvecklingen från jägar/samlarkost och den kost de flesta äter idag. Pratade vidare om ekologisk matproduktion och jämförde den med konventionell odling, pratade lite om tillsatser samt kemikalier i vår vardag. Sist men inte minst avslutade jag med att berätta mer ingående om paleo.
Det kändes kanske en aning spretigt, svårt att skala ner allt man vill säga och fortfarande behålla den röda tråden.
Men jag är otroligt glad för denna erfarenhet och den bär jag med mej till nästa gång det är dags.

20140527-003702.jpg

2 thoughts on “Föreläsning

Kommentera

