Fisk

När vi kom hem från Spanien hade det gått en säkring och ena frysen hade stannat. I den fanns bland annat min goda kycklingbuljong, gräsbetad köttfärs och KRAV-märkt lax som alltså hade blivit dåligt. Inte alls roligt när mat förfaras på det sättet, men det var inte mycket att göra. (Hallonen var det enda som klarade sej.)
Tror du jag blir glad när min granne ringer och frågar om jag vill ha fisk han fångat? Två kanadarödingar och en öring från Storsjön. Mer ekologiskt än så blir det faktiskt inte.
(Grannen fick en slant för den, eftersom jag mer än gärna skulle ta emot fisk fler gånger)
Bild 6

Kommentera

