Sol och städdag

Började dagen med en yoghurt gjord på banan, mango och hallon. Toppade med kokoschips och torkade gojibär. Till det hade jag iste som jag bloggade recept på nyss.
Solen sken och det var så härligt svalkande med iste. Passade på att sola ett tag när solen ändå var framme. Känner ju att färgen sen Spanien bara blir blekare och blekare, så det gäller att passa på nu när Jämtland bjuder på sol.
Jag höll mej inte mätt speciellt länge på frukosten, för lite fett är nog förklaringen. Stekte en bit chorizo, ett ägg och åt det tillsammans med surkål till middag. Efteråt drack jag kaffe och åt det sista som var kvar av yoghurten.
Till middag idag blev det soppa på nässlor, spenat och tomat plus ett kokt ägg i. Till det ett fröknäcke med grönsaker.
Det mulnade på framåt eftermiddagen så jag passade på att dra igång en storstädning på övervåningen. Bar ut hela min garderob på balkongen och dammade alla kläder. Har tänkt jag ska sortera ut och sälja/ge bort det jag inte använder längre.
Bäddade i ordning sängen som varit ute på vädring hela dagen.
Sedan gjorde jag i ordning kvällsgott i form av vispad kokosgrädde med kakao toppad med skivad banan, kokoschips och kakaonibs. Till det tog jag ännu ett glas iste. Mums!
Ingen träning idag, men med tanke på gårdagens hårda pass kändes det som att en vilodag var på sin plats.

20140531-005252.jpg

Kommentera

