Svalkande iste med mynta och citron

I morse var det riktigt varm och det skulle passa bra med ett glas svalkande iste.
Jag kokade en kopp mintte och lät svalna (bättre att göra detta kvällen innan) sedan hade jag färsk mynta och citron i. Blev hur gott som helst och riktigt svalkande. Har en glaskanna i kylen just nu så det finns färdigkylt nästa gång jag vill ha iste. Vilket jag misstänker är mycket snart.

Svalkande iste med citron och mynta
1 kopp kallt mintte (jag hade Clipper After Dinner Mints)
1 msk pressad citron
1 skiva citron
Några blad mynta
Ett par isbitar

Koka teet och låt kallna (smidigast att förbereda dagen innan.) häll i pressad citron, citronskivan, isbitarna och myntabladen
Drick ute i solen och njut!
Denna passar även alldeles utmärkt att göra en karaff och servera som måltidsdryck.

20140530-161301.jpg

Kommentera

