Backintervaller

Började dagen med en morgonpromenad. Det var alldeles för länge sedan sist! Jag hittade en ny sväng med mycket skog och stigar, tror det får bli min nya runda.
Väl hemma gjorde jag smoothie. Jag hade över lite vispad kokosmjölk sedan igår, så jag gjorde smoothien av den. Det blev nästan som en yoghurt, så jag toppade med kokoschips, gojibär och bipollen och åt ur en djuptallrik med sked.
Till ”lunch” idag gjorde jag en variant på islatte som jag definitivt måste lägga ut receptet på snart! Till den åt jag en morot. Väntar på att mina morötter ska kika upp. Tänk när man kan gå och ta sej ett mellis direkt ur jorden. Lyx! Rödbetorna, rädisorna och brytbönorna har i alla fall kikat upp nu.
Grävde en fortsättning på jordgubbslandet och planterade plantorna. Mycket jobb att gräva och luckra upp jorden samt att blanda ut den med gödsel och kompost. Men jag tror det blev bra, och jag blev slut!
Till middag gjorde jag kycklingfilé i ugn, stekte vitkål, broccoli, purjolök, zucchini och champinjoner och hade till. Plus en halv avocado.
Eva-Lena kom hit och vi körde backintervaller. De gånger jag kört innan brukar jag jogga 1 km som uppvärmning och sedan ta 10 ryck i en backe här i närheten. Men Eva-Lena nöjde sej inte där efter uppvärmningskilometern och de 10 backintervallerna sprang vi till en betydligt brantare och längre backe och körde en spurt uppför. Sedan småjoggade vi hemåt och spurtade de sista 200m. Behöver jag säga att jag var slut? Var ju ”färdig” redan efter de 10 första liksom. Men grymt att Eva-Lena peppar mej att orka mer!
Som återhämtningsfika blev det vispad kokosgrädde, ett halvt päron, kokoschips, gojibär och kakaonibs. Till det ett glas med kokosvatten.
Grym dag!

20140602-220554.jpg

Kommentera

