Nationaldagen

Dagen började med morgonvatten och promenad. Tror det blev 2,5 km idag.
Frukost blev smoothie som jag hade sparat i kylen från igår (med kakaosmak alltså). Stekte även bananpannkakor nationaldagen till ära.
Ingen regelrätt träning idag, dock har jag jobbat ute med att skotta jord och gödsel ur kohagen. Snart kommer kossorna så jag passade på att skaffa lite gödsel till mina odlingar. Det var rätt så jobbigt, för att det regnade och solen gassade om vartannat, så det gick liksom inte att vara klokt klädd.
Gjorde ett snabbt microbröd och åt med smör och kokt ägg till ”lunch” (klockan var då fem)
Sen middag idag med andra ord, vi grillade en hel kyckling som blev helt fantastiskt god! Stoppade den med citron, färska örter och vitlök samt penslade med smör som jag hade peppar, örtsalt och franska kryddor i. Till kycklingen hade jag gjort rotsaker i ugn, en tomatsalsa och en vanlig grönsallad.
Till efterrätt blev det en raw mango och persikopaj, den var supergod! Passade på att fota den ute i kvällsljuset framför äppelträdet som blommar för fullt nu. Det är helt fantastiskt att stå under och lyssna till alla bin och humlor som surrar omkring i jakten på blommorna. Luktar gott och är helt otroligt vackert att titta på. En riktig höjdare för alla sinnen!

20140607-010934.jpg

Kommentera

