Första dagen på challenge

Vaknade, svepte mitt morgonvatten och tog morgonpromenad. Det regnade, men jag tog regnbyxor och regnjacka samt fivefingers och skuttade ut i skogen med Hrappur och grannens hund Simba.
När jag kom hem gjorde jag blåbärssmoothie och en kopp pepparmyntste med en sked kokosolja.
Till lunch blev det ett stekt ägg, och surkål blandat med majonnäs.
Till middag idag blev det rester. Hade två olika sallader i kylen som jag slog ihop till en. Hamburgerbiffarna från igår fick sällskap med en tomatomelett, och till hela kalaset kokade jag lite broccoli.
Tog mej ut på backintervaller sedan. Jag brukar köra backintervaller på måndagar, det är en bra dag för ett jobbigt pass eftersom jag alltid är pepp att träna tungt på måndagar. Jag hade inget träningssällskap idag så jag är glad att jag tog mej iväg själv. Sprang 1 km som uppvärmning sedan körde jag 12 intervaller i backen. Fokuserade verkligen på min löpteknik denna gång och vissa gånger kändes det nästan som att jag flög uppför backen, men andra gånger gick det ordentligt tungt… Men kul att det går att träna upp ett bra löpsteg!
Fikade ingen återhämtning efter träningen, jag var inte hungrig. Lär ju dock vara det när jag vaknar imorgon bitti.
Natti

20140609-230852.jpg

Kommentera

