Mindre bra dag

Önskar att gårdagen hade flytit över i en lika bra dag idag. Men icke.
Började i alla fall med en morgonpromenad i regnet. Precis när jag kom hem slutade det regna. Jag gjorde i ordning smoothies för fyra dagar framöver för jag trodde nämligen att jag skulle sova borta i natt, och kommande två nätter.
Planen var att jag skulle till Karro för en massage och filmkväll (som jag längtat) men den planen gick i stöpet på grund av mina tomater. Låt oss ta det från början.
Jag har mina tomatplantor ute på glasverandan till ett uthus här på gårn. De är planterade upp till tre st i varsin 5-literskruka. De behöver planteras om, helst igår! De har ingen näring kvar i jorden de står i så stammen viker sej, har försökt pallra upp med pinnar med blandad framgång. Så jag och pappa håller på att bygga ett litet växthus åt mina plantor. På fredag ska vi till Sundsvall och fira min kusin som tar studenten. Alltså tänkte vi åka och sova hos farmor på torsdag för att sedan åka till Sundsvall på fredag.
Min plan var att bygga klart växthuset idag, träna, packa och åka till Karro ikväll, sova där och sedan åka till farmor imorgon. MEN växthuset har satt stopp för det. Vi har hållit på hela j–la dan! Och fortfarande är det massor kvar! Tomaterna måste verkligen planteras om innan vi åker. Återstår att se hur det går imorgon, men det känns som att det är massor kvar innan jag kan få dit några tomater… Min plan var ursprungligen att hinna simma imorgon också, men det känns inte realistiskt i nuläget. Prio just nu är att få färdigt växthuset. (Jag har liksom inte ens haft tid att se det senaste Game of Thrones-avsnittet, det säger en hel del…)
Ledsamt att det ska gå ut över träningen, men jag får tänka på vilka goda tomater jag kommer ha i sensommar. Hoppas kunna hinna två pass i helgen, men som det ser ut nu kan det tyvärr komma att bli endast ett. Ja ja, tiden får utvisa hur det blir.
Nog om detta. Till lunch idag blev det samma som igår. Dock har jag slut på surkål nu så vi får se vad det blir imorgon 😉
Fikade ett halvt skalat äpple och en sked kokosolja.
Till middag grillade vi kycklinginnanlår i ugnen och åt med kokt broccoli, stekt vitkål och avocado.
Idag har jag varit grymt hungrig hela dagen, konstigt det där…
Nu håller vi alla tummarna för att växthuset blir klart i någorlunda tid imorgon.

20140612-000834.jpg

One thought on “Mindre bra dag

Kommentera

