Garant kokosmjölk

Jag upptäckte Garant kokosmjölk i början på januari i år. Jag blev såld på en gång, tjock, krämig och härlig kokosmjölk direkt ur paketet. Perfekt till efterrätt och i smoothies.
Under förra Paleo training challenge råkade jag och Annika skapa en ordentlig hype kring Garant kokosmjölk. Så stor att den tog slut överrallt. I mitten på april kom det en ny leverans med kokosmjölk och jag lyckades få tag på den igen. Köpte upp ett litet lager, vilket visade sej vara en smart sak då den inte synts till i affärerna förrän nu.
I fredags såg jag på Garants Instagram att kokosmjölken äntligen fanns i butikerna igen. Idag hade jag äntligen möjlighet att komma förbi Willys (som är den enda butiken i hela Jämtland som har den). Det fanns en kokosmjölksförpackning kvar. Den slog jag till på.
Senare ikväll när jag skulle äta den var den inte alls så där krämig och härlig som den brukar vara. Besviken.
Jag har skrivit till Garant och frågat varför den inte är som den brukar.
Jag uppmanar fler att göra likadant, vi vill ju ha vår goda kokosmjölk tillbaka.
Här kan ni komma i kontakt med Garant

Kommentera

