Kyligt

Imorse blåste det ordentligt på morgonpromenaden. Friskt och skönt men en aning kallt. Gick 2,5km en vända upp i skogen.
Igår hade jag förberett en chiapudding med vanilj och hallon. Denna tog jag till frukost och toppade med färsk ananas. Där fick jag min belöning för att jag stått ut med tråksmoothie varje dag denna vecka. Hatälskar min blåbärssmoothie. Den är ju så smidig att få i sej, full med nyttigheter. Men man blir lite less. Skönt att bryta av på helgen i alla fall. Efter att chiapuddingen var uppäten åt jag en sked kokosolja, bara för att den är så nyttig.
Drog fram gräsklipparen och körde ett race i trädgården, fortsatte med att pyssla om mina växter och vips var klockan dags för träning. Åt det som var kvar av morgonens chiapudding och en bit äpple innan träningen.
Eva-Lena kom och vi sprang först 1km som uppvärmning, sedan körde vi ett grymt jobbigt pass som bestod av ett gäng olika övningar vi skulle köra i olika intervaller, fem varv. Varje varv tog 5 min, plus att vi inte kände oss helt uppvärmda efter första varvet, så då sprang vi en kilometer till. Grymt bra pass, äntligen liksom!
När jag kom in fikade jag ett halvt äpple med vispad kokosmjölk, kanel och mandlar. Tog även nån näve nötter.
Till middag tinade jag en matlåda ur frysen. Älgskavsgryta med blomkålsmos och grönsaker. Gott!
Ut i trädgården och fortsätta fixa med växterna. Det är ganska kallt just nu. I skrivande stund kan jag meddela att tomaterna har 6,8 grader i ”växthuset”. Hoppas dom står ut, borde komma en värmebölja snart tycker jag.
När jag kom in gjorde jag en värmande kakaodryck och åt nån näve nötter till.
Lite för mycket nötter idag för att jag ska vara nöjd. Har så svårt att sluta när jag väl öppnat påsen. Köpte dem för jag tänkte att jag skulle göra lite bars här framöver, men nu blir det till att köpa nya..

20140616-005217.jpg

Kommentera

