När kommer sommarn?

Brr, blåste och var kallt imorse på morgonpromenaden. Jag och Hrappur gick till skogs där det var lite mindre blåst i alla fall. Smoothie och en kopp te med kokosolja till frukost.
Till lunch idag blev det bara nötter. Inte bra, då jag har svårt att sluta äta dom när jag väl börjat.
Lagade kokospanerad kolja med blomkålsmos idag. Den rätten funkar med alla vita fiskar såsom sej, torsk och kolja. Får skriva ner receptet till er tror jag.
Trotsade kylan och blåsten och körde backintervaller idag. Var hemma hos Lotta. Är riktigt glad att jag fick träningssällskap idag, för jag hade varit trögstartad om jag skulle kommit ut själv. Vi löpte i alla fall till en backe som var sjukt lång, så vi kortade ner den med två markeringar. Sedan löpte vi 10 intervaller. Var ordentligt trött de tre sista intervallerna. Härlig känsla! Vi joggade kilometern hem igen och sedan körde vi en tabataintervall plankan, 10 burpees, armhävningar och situps med en 8kg kettlebell i famnen. GRYMT pass!
Fikade massor när jag kom hem. Grönsaker med majonnäsdip, vispad kokosmjölk med hallon och kokoschips, nötter, en bit äpple och två stora bitar creamed coconut. Får såna här knäppar ibland när jag inte hejdar mej. Är ju inte hungrig, bara sugen. Vet ju att det är nötterna som triggar nåt, men har så svårt att låta bli…

20140616-212812.jpg

Kommentera

