I Stockholm

I morse gick jag morgonpromenad i Gävle. Alltid läskigt att promenera på nya ställen, men jag hittade hem. Dock regnade det och jag tog ingen jacka, inte så smart…
Nu på redan har jag gjort en blandning med pulver som jag blandar med kokosmjölk, kokosvatten och pressad citron. När jag skulle handla fanns inte blåbärspulver, så jag fick ta jordgubb istället. Smakade riktigt gott, och det märktes knappt att det var massa andra nyttiga pulver i..
Fikade en kaffe och ett fröknäcke med banan och kokosolja innan jag tog tåget till Stockholm.
Gick och handlade och lagade sedan middag, det blev vegetariskt idag. Stekta champinjoner med två ägg, en avocado, lite körsbärstomater och kokt broccoli med olivolja och havssalt.
Tog mej ut på en löprunda. I regnet. Kom till insikt över hur tacksam jag är att bo på landet. Även om det är nära härifrån till ett skogsområde med fina löpspår kunde jag inte sluta tänka på den förorenade luften och det skitiga vattnet som rann på gatorna in i mina skor, och där stannar det ju inte…
Det blev i alla fall 10 ryck i en ganska kort backe jag hittade. Sedan två ryck i en längre. Inklusive uppvärmning och nedjogg blev det 4,1km.
Tog ett bad (vattnet såg inte speciellt inbjudande ut, ännu en anledning att vara tacksam för mitt rena vatten i brunnen hemma) och kikade på VM. Fikade nötter, torkad mango och russin.
Det känns som att jag kanske överdriver mina farhågor om all skit som finns runt omkring mej. Jag borde kanske slappna av lite mer?

20140624-021252.jpg

2 thoughts on “I Stockholm

  1. Jag är precis som du, tänker ofta på hur skitigt och förorenat det är inne i stan. Det ÄR ju fakta, men att gå och tänka på det jämt & ständigt mår man väl inget vidare av kanske? Men det gör nog vissa av oss ändå! ^^

    • Ja, det är som du säger. Det är ju fakta, och blir ju knappast bättre för att man går omkring och tänker på det.
      Ska bli bättre på att koppla bort tankarna när jag är i Stockholm. Det är ändå härligt med kontraster. Men jag trivs nog allra bäst på landet.

Kommentera

