Orimliga ideal

Jag har tänkt på det här med frukt och grönt, så jag tänkte skriva lite här om våra ideal kring frukt och grönt.

20140627-004121.jpgSå här vill jag att mitt frukt och grönt ska se ut. Ekologiska, lite fläckiga men med en äkthet som det inte går att ta miste på.
I affären idag hamnar inte till exempel gurkor som är ”för” böjda, eller paprikor med fläckar på.
Tänk vad mycket frukt och grönt som sorteras bort idag. Jag skulle gladeligen köpa mer frukt och grönt som inte är perfekta, bara det gick att få tag på. Idag hamnar ju nästan inget i våra livsmedelsbutiker.
Självklart vill man ju inte köpa något som man ser är på väg att bli dåligt, men jag tycker det är viktigt att lära sej se skillnad på det som håller på att bli dåligt och det som bara inte uppfyller idealen.
Håller ni med mej, eller är utseendet viktigt för dej när du köper frukt och grönt?

2 thoughts on “Orimliga ideal

Kommentera

