Rökt harr

Kände inte för morgonpromenad idag heller, så jag skippade den.
Hade chiapudding kvar sedan igår, så jag tog den och mixade med kokosmjölk och kakao. Märklig konsistens blev det, men smakade okej.
Till lunch åt jag torkat kött och ett äpple.
Lotta kom hit och vi körde ett pass i hemmagymmet. 1km löpning som uppvärmning och sedan tre omgångar tabataintervaller med totalt 6 olika övningar. Plus situps med medicinboll tills vi inte orkade mer.
Igår på kanotturen tog vi och fiskade lite. Lotta fick två fina Harrar som vi rökte idag. Till det serverade jag en matig sallad med (mina egnenodlade) rädisor och broccoli, en vanlig grönsallad och denna goda aioli från Birgitta Höglund. Passade riktigt bra till den rökta fisken.
Åkte och hämtade Hrappurs plastbrorsa Nisse, han ska vara med oss över helgen. Tog en promenad runt (2,5km) när vi kom hem igen. Nisse är inte lika lättsam hund att gå med som Hrappur, Nisse drar ganska mycket och är nyfiken på allt, men så är det väl med valpar..
Var hungrig när jag kom in, så jag kokade ihop nån slags sörja av kakaosmör, kokosflingor och kakao. Liknade tryffel i konsistensen, men jag åt med sked. Kanske ska experimentera fram ett tryffelrecept?

20140703-235032.jpg

Kommentera

