Helgen

Hejsan!
Här kommer en liten summering av helgen:
I fredags var jag på Kretsloppshuset i Mörsil och åt lunch med Lotta. Jag åt deras goda trädgårdsbuffè och fick lax med massor av goda grönsaker och sallader. Till efterrätt tog jag en kaffe från Åre Kafferosteri, det godaste kaffet jag vet.
På kvällen repade vi med bandet och styrde ihop en fantastiskt god middag tillsammans. Jag plockade rädisor och sallad från mitt land och gjorde en god sallad tillsammans med broccoli och en vinägrett. Jag hade kvar aioli från dagen innan, så grillade vi paprika och marinerade champinjoner. Till detta grillade vi fläskkotletter från glada grisar i grannbyn. Jag äter sällan fläsk eftersom jag inte förespråkar djurhållningen vid grisuppfödning. Många ekologiskt uppfödda grisar har det inte så bra som de skulle kunna ha det. Därför kändes det bra att kunna äta gott kött med gott samvete. (Griskött innehåller även en ganska stor del omega 6, så där är ännu en anledning att det inte hamnar på min tallrik speciellt ofta.)
Drack vin till maten, och även efter maten. Åkte på pub i grannbyn.
På lördagen lagade jag en snabb äggsallad till middag.
Till middag på söndagen blev det en kycklingsallad med kokta rödbetor och fetaost.

När jag handlade i fredags hittade jag en ekologisk vattenmelon, så denna har jag mumsat på mest hela helgen. Handlade även en ekologisk prästost så till frukost har jag mest gjort 2minutersbröd i micron och ätit ostmackor med smör ost och paprika på. Mums!

Motion denna helg blev morgonpromenad 3km med hundarna i fredags. Löpte 8,7km i lördags, terränglöpning dessutom! Så stolt att jag orkade, nu är det bara att fortsätta!

20140707-102025.jpg

Kommentera

