Kållarver

Idag vaknade jag verkligen på rätt sida och kände mej pepp på det mesta. Svepte mitt morgonvatten och tog med mej hunden på en promenad. Det var varmt idag också. Stannade och plockade lite blommor, såg att blåklockorna slagit ut nu så jag kunde inte låta dem stå där helt i onödan.
Kom hem och gjorde en smoothieskål med blåbär och avocado, toppade den med mango, hallon, kokoschips, chiafrön, hampafrön och pumpakärnor. Till det hade jag min islatte. Grym start på dagen.
Till lunch idag blev det lite rökt öring, ett kokt ägg, sallad, gurka, tomat, paprika och lite majonnäs.
Påtade i trädgården och hittade sjukt många kållarver som satt och festade på min vit och grönkål. Det satte jag stopp för genom att spruta lite naturlig bekämpning på dom (såpa, vatten och t-röd). Ska fortsätta spruta nu 2-3 gånger per dag och hoppas att plantorna hämtar sej… Jag blev på helt sjukt dåligt humör när jag hittade dom. Men efter lite googling och råd från goda vänner kändes det bättre. Ännu bättre kändes det när jag lyfte på duken och spanade på mina blomkålshuvuden. Två stycken har börjat blidas! Broccolin och blomkålen var också angripna av larven men inte lika hårt som vit och grönkålen.
Till middag idag blev det grillad kyckling, falsk potatissallad, grönsallad och en örtpesto med cashewnötter som jag lovat en gång redan att jag ska ge er receptet på, så det receptet kommer till veckan.
Körde ett crossfitinspirerat pass på kvällen.
1,6 km löpning
50 KB swingar
25 thrusters
50 ringrodd
50 burpees
1,6 km löpning.
Ganska så slutkörd efter detta pass. Tog i precis så hårt som jag vet att jag kan men oftast inte pushar mej till om jag inte tränar med någon, så det var kul att jag gjorde det trots att jag tränade ensam.
Premiärplockade några jordgubbar ur landet och åt med kokosglass som fanns kvar sedan igår. Bra avslut på veckan. Imorgon är det måndag och då väntar……….BACKINTERVALLER! (Hoppas jag hittar någon som vill träna med mej)

20140714-001122.jpg

Kommentera

