Pepp måndag

Idag har jag haft en helt grymt bra dag!
Började med en morgonpromenad med hunden. Det regnade inte när vi gick ut, men det började efter ett tag, och sedan kom det bara mer och mer… Bara för att jag inte hade tagit regnjackan..
Kom in och åt resterna av min smoothieskål eftersom jag inte orkade hela igår. Toppade med ett äpple och samma slags fröer som jag hade igår. Det var ganska lite smoothie så jag kokade ett ägg och åt på sidan också. En kopp pepparmyntste fick även slinka ner.
Till lunch blev det rester från igår det med. Hade en bit kyckling och sallad kvar. Toppade det med peston från igår och lite extra grönt. Drack en kopp kaffe och åt tre äppelklyftor med mandelsmör och kanel på.
Till middag lagade jag supergoda oliv och soltorkad tomatbiffar. Gjorde en grönsaksröra med vitkål, champinjoner, purjolök och zucchini. Lite tomat och gurka till det så var det grett.
Åkte till Mårdsund och körde ett backintervallpass med Eva-Lena och Karolina. Jädrar vad de kutade! Uppvärmningen kändes inte som den uppvärmning jag är van vid, fort gick det! Hängde med dom på uppvärmningen i alla fall, men i backen var det värre… Fy sjutton vad jobbigt! Backen var 90m, inte så brant men ack så jobbig. Är glad att jag tog mej igenom passet. 5km blev det totalt.
Vi gjorde armhävningar/plankan en tabataomgång också innan vi slutade. Jag kände nåt konstigt i min vänstra armbåge så jag kämpade på med bara plankan de 4 sista gångerna. Puh!
När jag kom hem plockade jag några jordgubbar ur landet, vispade lite kokosmjölk, hade i vaniljpulver, toppade med kokoschips och kakaonibs. Mums!

20140714-222250.jpg

Kommentera

