Jazzköket och fotboll

Om vädret var bra igår kan jag meddela att det var raka motsatsen idag. Spöregn. Men hunden måste ut, och skönt är väl det!
Vi gick 2,5 km. Jag stannade och plockade ett strå med smultron.
Dessa smultron fick toppa min smoothieskål. Hade även pumpakärnor och kokoschips ovanpå.
Till lunch hade jag lite sallad kvar från igår. Åt ett fröknäcke med smör på samt ett plommon.
Åkte in till stan och åt middag på underbara Jazzköket.
Det är en restaurang som har närproducerat och ekologiskt som nisch.
Till förrätt åt jag räkor (från Åfjord) med aioli, till det ett glas ekologiskt vitt vin.
Till varmrätt åt jag hamburgare (utan bröd och med sallad istället för klyftpotatis). Köttet var gräsbeteskött från Alsen och serverades med surkål, chipotlesås och dijonaise samt rödvinsbräserad lök och en skiva ost. Till det drack jag ett glas rött ekologiskt vin.
Så himla god mat och dryck. Atmosfären, personalen, inredningen, allt var så bra! Längtar verkligen till nästa gång jag får komma dit!
Har ni vägarna förbi Östersund, ät på Jazzköket.
Efter vår middag begav vi oss till Jämtkraft arena där ÖFK skulle ta emot GIF Sundsvall. Ett Norrlandsderby med andra ord. ÖFK vann med 3-1. Riktigt kul match!
Handlade en påse rostade mandlar och kokoschips som jag fikade i bilen på vägen hem. Åt en halv persika, en bit rawbite och lite rostade pumpakärnor när jag kom hem.

20140719-004822.jpg

Kommentera

