Äppeltider

Helgen som var hälsade jag på mina kusiner och kom hem med tre kassar äpplen. De bor i en annan odlingszon än här, så förutsättningarna för äpplen är bättre där. Jag hoppas kunna få till några tåliga äppelträd här i trädgården så småningom, men en sak i taget…
Jag bestämde mej hur som helst för att torka en stor del av äpplena. Så jag skalade, kärnade ur och skivade dem. Sedan spände jag upp fiskelinor uppe på glasverandan där jag tror att det kommer torka bra. Lite jobbigt att trä alla skivorna, men det känns som att jag kommer att kunna njuta av äppelchips ganska länge.
IMG_7569.JPG

2 thoughts on “Äppeltider

    • Ja torkade äpplen ifjol också, och de räckte inte alls så länge som jag tyckte de borde… Men nu har jag laddat upp ordentligt tycker jag. Återstår att se hur länge de räcker.. 🙂

Kommentera

