Tranbär

Började dagen med en blåbärssmoothie, gav mej sedan ut i skogen för att plocka tranbär. Gick över förväntan och de små bären hoppade lättare än vad jag minns ner i hinken. Dock är det sjukt jobbigt att stå och balansera på tuvor ute på myren, där kan man snacka statisk träning!
Till lunch blev det en paleolatte, till den ett äpple.
Middag blev älgskavsgrytan från igår i en omelett på två ägg och en skvätt kokosmjölk. Hade morötter, en bit avocado, gurka och tomat till.
Bara lite känning i vaderna idag från gårdagens backintervaller. Dock känner jag desto mer under höger häl, inte bra. Ska skaffa tejp och börja tejpa den. Men känns sjukt jobbigt att göra inför varje promenad liksom. Ska se om jag kanske kan hitta ett par barfotaskor med lite mer dämpning under hälen…
IMG_7766.JPG

4 thoughts on “Tranbär

    • Jag tycker hälen (och hela jag) fått vila väldigt mycket på senaste utan morgonpromenader och träning på ca 1,5 månader. Men som sagt ska jag tejpa och kanske skaffa ett par skor med bättre dämpning… 🙂
      Hur är det i dina vader?

      • Aj då, såpass :/ Tror du att det är hälsporre? Tack snälla, min vad är bra nu men kommer dröja innan jag gör någon tyngre belastning. Det kan ju komma tillbaka!

      • Ja, tror det är nåt liknande hälsporre. Längtar till snön kommer så slipper jag promenera på det onda gruset på vägen här utanför. Samt att jag kan börja åka skidor vilket jag också tror skulle göra att min häl får bli starkare…
        Ja, skynda långsamt som det heter. Svårt bara att hålla tillbaka sig när man väl fått en uns träningsmotivation. Men crawl är ju ett bra alternativ för oss båda just nu 🙂

Kommentera

