Överkänslig?

Härom dagen var jag på Coop Forum i Östersund. Jag tycker de har ett fantastiskt utbud på ekologiskt frukt och grönt. De har liksom en hel vägg med bara ekologiskt, hur bra som helst.
Men, vill man köpa ekologisk frukt i lösvikt får man gå dit den konventionellt odlade ligger.
Jag blev lite sur när äpplena låg tillsammans med de konventionellt odlade citronerna. Citroner är tokbesprutade och är verkligen nåt jag undviker i största möjliga mån.
Vad tycker ni? Är jag överkänslig som reagerar på sånt här?
Jag anser ju att köper man ekologiskt ska det till största möjliga mån vara fria från bekämpning och ytbehandlingsmedel. Man betalar ju extra för att få slippa dessa hemska ämnen. Då kan man väl begära att frukten inte blir kontaminerad i affären?
IMG_7901.JPG

One thought on “Överkänslig?

  1. Tycker du reagerar rätt!
    Som sagt, vi betalar för att slippa gifterna och jag hade nog påpekat för personalen att de borde ligga frånskilda 🙂

Kommentera

