Flanellskjorta

Jag har länge letat efter ett tunt förstärkningsplagg, det saknades i min garderob. När jag i julas fick en slant av min farmor tänkte jag att en flanellskjorta vore en bra investering.
I helgen hade addnature.com kampanj på bland annat märket Patagonia. Och jag hittade denna underbar skjorta, den är gjord av 100% ekologisk bomull. När den ju fanns i rätt storlek och fin färg var det bara att slå till!

Patagonia Women's Long-Sleeved Fjord Flannel Shirt

Patagonia Women’s Long-Sleeved Fjord Flannel Shirt



addnature.com kan man läsa följande om märket Patagonia:

”Patagonia strävar efter att lämna så få spår som möjligt i naturen och istället inspirera till lösningar på de ökande miljöproblemen. Patagonias designfilosofi kännetecknas av enkelhet och funktion och de skänker minst 1% av sin försäljning till olika miljöorganisationer.”

Kommentera

